Best Practices

Onderstaande bedrijven gingen u voor bij het vervoeren van goederen buiten de spits. Een grotere betrouwbaarheid van planning en reistijd is het gevolg. Bekijk hier onze succesvolle cases!

Reehorst Dordrecht B.V.

Bedrijfstak: technisch installatiebedrijf met de volgende activiteiten: tank- en installatietechniek, tanksanering, herkeuring,  herclassificatie en bodemonderzoek. Bedrijfsgrootte: 35 medewerkers Oplossing: Verwerken sloopmateriaal op locatie Beschrijving project: Reehorst Dordrecht B.V. is begin maart 2017 gestart met een nieuw sloopproject aan de noordkant van Rotterdam. Bij dit project kwam veel (vervuild) sloopmateriaal vrij dat normaal gesproken over de… Read more »

Lekkerkerker Rotterdam BV

Bedrijfstak Verhuur van rijplaten, draglineschotten en bouwhekken Bedrijfsgrootte Ca. 20 medewerkers Oplossing Verruiming van de openingstijden Beschrijving project Lekkerkerker Rotterdam heeft de openingstijden van het bedrijf zowel in de ochtend als de middag verruimd. Voorheen was het 6.30 – 16.00 uur en nu is het bedrijf van 6.00 – 18.00 uur open. Het gevolg is… Read more »

A. de Reus

Bedrijfstak Civiele techniek Bedrijfsgrootte 50- 100 medewerkers Spitsmijdingen 20 spitsmijdingen op jaarbasis Oplossing Binnenvaartschip Beschrijving project Aannemersbedrijf A. De Reus kreeg van Shell Pernis de vraag om zand- en betongranulaat van Schiedam en Vlaardingen naar Pernis te verplaatsen. Het project zou twee  weken duren. In eerste instantie was het bedrijf van plan om tien vrachtwagens… Read more »

ERS Railways

Sinds mei 2012 laat ERS Railways meerdere malen per week een trein rijden tussen Rotterdam en Poznań (Polen). De railshuttle vervoert trailers en containers uit onder meer het Verenigd Koninkrijk succesvol naar het Europese achterland. De beperkende factor: de trailers en containers moesten tot voor kort tussen de P&O Ferries/Stena Line terminal en de terminal… Read more »

Mooy Logistics

Mooy Logistics in Waddinxveen regelt de logistiek van groente, fruit en bloemen vanaf de mainports en de productiegebieden in de Benelux. . Het bedrijf haalt en brengt hiervoor dagelijks containers van en naar de havens van Rotterdam en Antwerpen. Voorheen vertrokken de chauffeurs van Mooy Logistics om 05.00 uur naar de Waalhaven en de Maasvlakte.… Read more »

Barge biedt duidelijkheid

Het transport van overzees fruit van de terminals op de Maasvlakte naar de koelhuizen van Total Produce in Rotterdam gebeurde tot twee jaar geleden met vrachtwagens. Van de 30 containers die dagelijks binnen moesten komen, waren de laatste 10 vaak het probleem. Door de drukte op de terminals en de files op de A15 kwamen… Read more »

CTT Rotterdam

Als Maasvlakte 2 in 2033 vol operationeel is, zal de huidige overslagcapaciteit van de Rotterdamse haven zijn verdubbeld tot 34 miljoen TEU. Om de Rotterdamse haven bereikbaar te houden moet er volgens Havenbedrijf Rotterdam tegen die tijd een ‘modal shift’ hebben plaatsgevonden: een afname van transport over de weg van 47% (in 2005) naar 35%… Read more »

Koole Tankstorage Pernis

Elke dag laden en lossen 130 tankauto’s bij Koole Tankstorage Pernis. Met ruim 250 opslagtanks en tien laadplaatsen is de ruimte op het terrein beperkt. Vrachtwagens moeten daarom zo snel mogelijk beladen worden. Koole garandeert de chauffeurs dat ze binnen twee uur weer buiten staan. Zo niet, dan betaalt het bedrijf een vergoeding. Met name… Read more »