Best Practices

Onderstaande bedrijven gingen u voor bij het vervoeren van goederen buiten de spits. Een grotere betrouwbaarheid van planning en reistijd is het gevolg. Bekijk hier onze succesvolle cases!

Matchen levert goede business case op

“Honderdduizenden vrachtwagens rijden per jaar leeg door het land. Ze vervoeren letterlijk lucht en dan heb ik het niet over de banden.” Rob de Vogel van Rotterdam Freight Management (RFM) schudt vol onbegrip zijn hoofd. Leeg rijden is niet alleen ongunstig voor de transporteur maar is mede een veroorzaker van onnodige files, vertragingen en milieubelasting.… Read more »

“Met de klant zoeken naar duurzame mogelijkheden ”

Bedrijfstak:                       Transportbedrijf (klant Sunrise Medical producent en handelsbedrijf van revalidatiemiddelen zoals o.a. scootmobielen, (elektrische) rolstoelen, rollators Bedrijfsgrootte:              >30.000 medewerkers Oplossing:                         Modaliteiten shift en andere tijden  Wanneer twee wereldtoppers met elkaar gaan samenwerken krijg je een mooi project. Geodis behoort wereldwijd tot de top 4 van logistieke dienstverleners. Sunrise Medical is wereldleider in… Read more »

Van Rees: Zo efficiënt mogelijk vervoeren

Van Rees heeft de goederenstroom voor een belangrijke klant in de U.K. verplaatst van Rotterdam naar Moerdijk. Hierdoor wordt voor het grootste gedeelte van het traject in Nederland Rotterdam ontzien in de ochtendspits. Van Rees uit Rotterdam heeft al sinds 1819 een passie voor thee. Het begon allemaal met Jan van Rees, die thee importeerde… Read more »

Lips+ en Breytner: Als de stad op slot gaat, dan hebben wij de oplossing!

Peter Schaeken van LIPS+ en Marie-Jose Baartmans van Breytner ontmoeten elkaar op een netwerkbijeenkomst van Logistiek 010 in 2015. Zero-emissie transporteur Breytner beschikt over elektrische vrachtwagens én over een Logistiek Ontkoppelpunt (LOP) in Rotterdam. LIPS+ is een landelijke textielverzorger met een grote vestiging in Tiel die diverse verzorgingshuizen in Rotterdam bedient. Hoewel de praktijk soms… Read more »

Binnenvaart sloopt de spits

Beelen groeide in vijftien jaar uit tot de grootste, duurzame aannemer in de sloopsector en sloopt o.a. per jaar meer dan 350 gebouwen waarbij 99.45% van het (sloop)afval wordt gerecycled. Als inzamelaar van afval heeft Beelen te maken met veel transporten over de weg die voor een belangrijk deel ook tijdens de spits plaatsvinden. De… Read more »

Samen bouwen aan ruimte voor een beter leven

Samen met architectenbureau Groosman ontwikkelde Van Wijnen in opdracht van Woningstichting Samenwerking ‘Mariskwartier’ in Vlaardingen. Van Wijnen Stolwijk, realiseert de 141 nieuwe woningen. Bij binnenstedelijk bouwen zijn de uitdagingen groot. De bouwterreinen zijn klein, de bouw moet snel en natuurlijk met zo min mogelijk overlast voor de omgeving. Dat is nogal een opgave. Om het… Read more »

Reehorst: Het werd een sport om de vrachtwagens buiten de spits te laten rijden

Reehorst Dordrecht B.V. is begin maart 2017 gestart met een nieuw sloopproject aan de noordkant van Rotterdam. Bij dit project kwam veel (vervuild) sloopmateriaal vrij dat normaal gesproken over de weg (A16, A15 en A20) wordt afgevoerd naar verschillende locaties in de regio Rotterdam/Drechtsteden. Reehorst Dordrecht heeft het echter nu anders aangepakt. Interview Operationeel directeur… Read more »

Lekkerkerker: De zaken worden er beter van, de wereld en mijn personeel

Lekkerkerker Rotterdam heeft de openingstijden van het bedrijf zowel in de ochtend als de middag verruimd. Voorheen was het 6.30 – 16.00 uur en nu is het bedrijf van 6.00 – 18.00 uur open. Het gevolg is dat klanten al voor de ochtendspits terecht kunnen. Lekkerkerker heeft met instemming van de medewerkers het werkrooster aangepast… Read more »